Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Mrówki”
na miesiąc marzec

 

 

Tydzień I: Śladami prehistorycznych gadów:

  • ćwiczenia w czytaniu i pisaniu;
  • utrwalenie informacji na temat dinozaurów;
  • zdobycie nowych informacji na temat czasów prehistorycznych;
  • doskonalenie wyciągania wniosków podczas wykonywania eksperymentów;
  • reagowanie na ustalone sygnały;
  • ćwiczenia pamięci i umiejętności koncentracji;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • rozwijanie słuchu fonemowego,

Tydzień IIZwierzęta z dżungli i sawanny:

  • doskonalenie kompetencji matematycznych i językowych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie aktywności twórczej;
  • poznanie ciekawostek na temat zwierząt egzotycznych;
  • utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • poznanie ciekawostek na temat życia zwierząt egzotycznych. 

Tydzień III: Wiosenne przebudzenia

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie budowy motyla,
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin,
  • poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
  • utrwalanie oznak wiosny. 


    Tydzień IV:
    Bonjour Madame! – wizyta we Francji:

  • poznanie podstawowych zwrotów w j. francuskim;
  • rozwijanie twórczego myślenia;
  • zapoznanie z wyglądem flagi Francji oraz charakterystycznymi zabytkami i symbolami;
  • poznanie francuskich tradycji;
  • rozwijanie logicznego myślenia;
  • rozwijanie umiejętności wcielania się w określone role;
  • kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym;
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

    Tydzień V: Wielkanoc:

  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • składanie i zaginanie papieru według instrukcji;
  • poznawanie budowy i właściwości jajka;
  • zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek;
  • doskonalenie umiejętności odczytywania prostych zdań;
  • zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka;
  • zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.
Skip to content