Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Mrówki” na miesiąc luty
Tydzień I – Baśnie, bajki, bajeczki
- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni;
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej;
- poznawanie małych liter i wielkich liter;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- wykonywanie układu ruchowego do piosenki;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją;
- utrwalenie zjawiskiem topnienia.
Tydzień II – Muzyka wokół nas:
- ćwiczenia w czytaniu i pisaniu;
- zapoznanie ze znakiem odejmowania;
- utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych;
- rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki;
- rozwijanie umiejętności/sprawności manualnych;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie aktywności twórczej.
Tydzień III – Nie jesteśmy sami w kosmosie:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego;
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter;
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania;
- poznawanie zapisów cyfrowych liczb;
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- kształtowanie poczucia rytmu;
- utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego;
- przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.
Tydzień IV – Zwiedzamy Londyn – wizyta w Wielkiej Brytanii:
- poznanie/utrwalenie podstawowych zwrotów w j. angielskim;
- śpiewanie angielskich piosenek z repertuaru dziecięcego;
- rozwijanie twórczego myślenia;
- zapoznanie z wyglądem flagi Wielkiej Brytanii oraz charakterystycznymi zabytkami i symbolami;
- poznanie brytyjskich tradycji;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- kształtowanie umiejętności opisu przebiegu eksperymentu oraz wyciągania wniosków.